زمان انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ -

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس:

شهید رئیسی از جنس مردم و مستضعفین بود

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دغدغه شهید جمهور برای رفع مشکلات مردم حضور مستقیم در جامعه بود، گفت: شهید رئیسی از جنس مردم و مستضعفین بود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،سردار حسین رضاصادقی در مراسم گرامیداشت دهه ولایت در شهرستان نور با اشاره به فضیلت‌ها، شهامت‌ها و شجاعت‌های علی (ع) اظهارکرد: حضرت علی علیه السلام با توجه به فضیلت‌های مختلف فقط در زمان ضربت که سبب شهادت امام شد فرمود «به خدای کعبه که رستگار شدم»و این نشانگر فضیلت شهادت در راه خداست.

 

 

وی با بیان اینکه رسول (ص) بشارت شهادت را به علی داد، افزود: رسول (ص) فرمود « ای علی بشارت می‌دهم بالاترین چیزی که می‌خواهی و به دنبال تو است یعنی شهادت نصیب تو شود». و شهادت ارزشمندترین نعمتی است که خداوند آن را به کسی لطف می‌کند و شهید رئیسی به این افتخار و مقام نائل شد.

وی با اشاره به سخنان علی علیه السلام که فرمود «بهترین یاران شهید من کسانی هستند که در دعوت به جهاد، نخستین افرادی بودند که در میدان حاضر می‌شدند» افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته شهید رئیسی اطمینان و ایمان صددرصدی به رهبر بود و با زنده نگاه داشتن ارزش‌ها و فضیلت‌ها در میدان با اخلاص و تلاش جهادی حضور پررنگ داشت.

صادقی با بیان اینکه دغدغه شهید جمهور برای رفع مشکلات مردم حضور مستقیم در جامعه بود، خاطرنشان‌کرد: شهید رئیسی از جنس مردم و مستضعفین بود، شهیدانه زیست، فرامین الهی را زنده نگه داشت و نگاه ویژه‌ به شهدا، دین و شریعت از ویژگی‌های شهیدجمهور بود.

وی یادآورشد: کسی که در مسیر ارزش‌ها و انقلاب اسلامی قدمی برمی‌دارد به عنوان جهاد در مسیر امام علی (ع) و ائمه اطهار ثبت می‌شود و این نظام بدون تردید زمینه‌ساز نهضت جهانی حضرت است و به دولت کریمه امام زمانی متصل می‌شود.

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه این نظام مقدس طلعت صغری امام زمانی است، تأکیدکرد: این طلعت صغری را شما با حضور با شکوه در عرصه‌های مختلف انقلاب رقم می‌زنید و این بسیار ارزشمند است.

صادقی گفت: حرکت در مسیر امام علی (ع) سختی دارد و بعد از واقعه غدیر کمتر از سه ماه بسیاری از افراد به علت علاقه به مال، پست و مقام دنیوی و با بی‌بصیرتی فریب خوردند و وضعیت تغییر کرد و سپاه امام علی (ع) بعد از غدیر فاطمه (س) می‌شود و از امام علی (ع ) دفاع می‌کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان‌کرد: مسیر الهی همیشه سخت است و انسان‌هایی که استقامت می‌کنند و در مقابل دشمنان پایدار و روحیه جهادی و انقلابی دارند پیروز می‌شوند و در ایام انتخابات باید نهایت دقت صورت بگیرد که یک لحظه غفلت، مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد و مشارکت عظیم و حضور در صحنه بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه همیشه چالش با دشمنان اسلام وجود دارد، اظهار کرد: از زمان پیامبر (ص) حضرت علی (ع) تا امروز این چالش‌ها را داشتیم و در فتنه‌های گذشته یکی از چالش‌ها با دشمن در سال‌های ۷۸_۸۸ و…براندازی در قالب‌های مختلف بود که علی (ع) می‌فرماید هنر مردان و زنان انقلابی تشخیص فتنه در همان زمان است و همیشه فتنه خودش را در قالب حق و با ایجاد شبهه نشان می‌دهد و قدرت تشخیص باید قبل از آن باشد.

صادقی تأکید کرد: اگر زمان فتنه بگذرد دیگر آگاهی و پشیمانی سودی ندارد و فتنه هر جا وارد شود تخریب می‌کند پس تشخیص فتنه باید به موقع باشد و امیدواریم در مسیر الهی با بصیرت از جریان غدیر و انحراف در این جریان عبرت بگیریم و عمل کنیم..

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ تیر, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو